Tuesday, January 18, 2011

T0L0ngLaH cePaT !

Duit gian xde dah nih.
Mkn kene catu. Bajet sehari rm2. (k0rang rasa dapat tak korang buat mcm aku nih).
Hari2 mkn lauk sama.
Nak byr tuh pon tak dpt. Nak beli buku, pen, pensil, eh mcm2 lah! Pun tak dpt nih.
Pape pun tak beli lg. Siannyer aku ...

Tiap kali nak beli, d0k pikir, 'perluke aku beli?'.
Hey lah duit!

Yg tak tahan 1 hal.
Bajet muka sedih, agak terdesak, nak tak nak terpaksa tebalkan muka pinjam duit dari PAMA.
K0rang tahu tak PAMA tu ape?

PAMA tu ... Lu Pikir Lah Sendiri.
Tak kan tak tahu k0t. Ayat nih, tanye budak tadika pun tahu nak jawab!

Serik, aku pekak kan telinga (tp mata tengok2). Boleh lagi kwn2 aku ckp2 benda yg tak sptutnya dijadikan bhn mainan dikala ia adalah sumber terpenting nih.
Byk betul andaian Lah, komen Lah psl bende nih je.

Disebabkan byk sgt crita2 tipu, direka-reka, aku pun bls komen dieorg
'korang nih, benda tu masuk lps raya Cina lah'.
(baru puas hati aku)

Aduh ...
Serik, Kusut, tak sanggup menanggung catuan.
Hanya gara-gara perkara nih, hidup pun jadi tak tentu hara.
Nak study bek2 pun dah jadi terbantut aku dibuatnya.

Sebab ape ? Sebab 'Menunggu'.
UuhhHHH .. payahLah d0k lagu nih sLaLu.

Mental: Jem dah. SeghabUt! seghab0t!

0 comments:

Post a Comment