Saturday, January 16, 2010

About Me!!!


ASSALAMMUALIKUM
Nama saya Noorafisha Bt Ab Razak. Umur saya 22 tahun. Saya dilahirkan pada 11 November 1988 dan berasal dari Bandaraya Melaka Bersejarah iaitu di Kampung Semabok Dalam. Saya merupakan anak sulung dari 2 beradik. Bapa saya bernama Ab Razak Bin Pajar, bekerja sebagai seorang buruh. Ibu saya bernama Amsal Bt Idris merupakan suri rumah. Saya mempunyai seorang adik perempuan bernama Nurazieana Bt Ab Razak. Mengenai alam persekolahan saya memasuki alam persekolahan rendah di Sekolah Kebangsaan Semabok(1995-2000). Selepas tamat alam persekolahan rendah saya melanjutkan pelajaran ke alam persekolahan menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Tijah dari tingkatan 1 hingga 3(2001-2003). Dan selepas itu, saya melanjutkan pelajaran lagi untuk tingkatan 4 hingga 5 di Sekolah Menengah Teknik Melaka Tengah(2004-2005). Semasa di sekolah teknik saya mengambil kursus vokasional dalam bidang Binaan Bangunan. Sememangnya ia satu yang sangat berbeza bagi saya pada waktu itu kerana saya mempelajari sesuatu yang praktikal dlam pelajaran saya seperti membina bagaimana membina blok dinding dan membuat tanggam kayu. Di situlah saya bergelumang dengan pasir,simen,batu-bata,tanah,kayu, dan alatan-alatan binaan yang sememangnya berbeza dengan penggunaan pensel dan pen yang selalu kita gunakan di dalam kelas. Tapi DAN SEBENARNYA sangat seronok kerana saya dapat mencuba kelainan dalam mempelajari ilmu pengetahuan. Selapas Tamat alam persekolahan di sekolah teknik, saya menyambung pelajaran saya di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Kota atau lebih dikenali sebagai sekolah sukan negeri Melaka. Bukanlah apabila saya melangkah masuk ke sekolah sukan saya melibatkan diri secara aktif dalam sukan tetapi di sana, saya menyambung pelajaran bagi STPM. Semasa STPM, saya mengambil bidang Kesusteraan Melayu. STPM merupakan satu kenangan yang sangat indah bagi indah bagi saya kerana saya pun tak thu KNPE???(kwang3)....Memang agak seronok mungkin disebabkan saya berpeluang menjadi pengawas kot! aktif dalam persatuan sini-sana kot! dapat kawan-kawan kepala giler-giler and enjoy kot! atau lain-lain... Entahlah saya pun tak tahu(hahaha). Sememangnya saqya bahgia semasa melanjutan pelajaran dalam STPM. Selepas itu, saya berpeluang melanjutkan pengajian di universiti iaitu Universiti Pendidikan Sultan Idris(UPSI). Di sini saya mengambil program Pengajian Malaysia Dengan Pendidikan. Enjoy gak belajar di UPSI sebabnya saya nak jadi 'cikgu'(hehehe). Harapan saya dapat melaksanakan tanggungjawab saya sebagai seorang anak yang ingin memberikan kebahagian kepada family dan nak senangkan family sebab hidup saya sederhana jer!..Namun sebagai seorang student saya juga ingin belajar bersungguh-sungguh dan insyaAllah ingin graduat dalam Ijazah Srjana muda kelas Pertama...InsyaAllah..doakan yek kawan-kawan! Dan ingin juga cita-cita manjadi seorang cikgu akan tercapai! InsyaAllah...Amin pE lagi yang korang nak tahu pasal saya?ermmmm...ok lah...saya nie seorang yang simple n simply...kalau boleh nak senyum jek selalu tapi tak lah macam orang giler plk kn!!!...Senyum itu sebagai satu sedekah sbbnyer..bukan saya kate, org kate saya nie muka selalu masam padahal saya gse saya nie selalu senyum!KNPE ek????what ever lah...hehe Kalau nak tahu lebih lanjut tentang saya rajin2 lah masuk blog saya nie...mner la thu kite bley kongsi2 idea and ilmu kt sini kn???Kedatangan kwn2 semua amat saya alu-alukan dan ucapan TRIME KASEHHHHHHH saya ucapkan...huhuw... ok la sampai sini jek ek! Penat la nak ckp....ok la bye bye!tata titi tutu!daaaaaaa WASALAM

0 comments:

Post a Comment