Tuesday, July 27, 2010

Kesal

Kesal dgn org-org yg dianggap baik olehku.
Kesal krn dek sikap yg tak mampu aku nak ubah.

Aku berasa kesal sgt!
Kesal dgn org-org disekelilingku.
Aku seorang yg tak mampu nak berbuat apa-apa.
Hanya mampu melihat & merasakanya sahaja.
Tidak mengapa, mungkin ini adalah ujian Yang Kuasa kpdku.
Aku terima.

Aku seorang yg tidak mampu menegur apatah lagi berbicara kekesalan aku kepada org-org ini.
Dan sampai sekarang aku hanya seorang yg berdiam diri.
Hanya buat & buat-buat tidak mengerti apa yg berlaku.
Sesekali aku merasa sedih.
Namun, aku dpt mengawal & kesedihan itu hanya di dalam sahaja.
Luaran aku, aku hanya seorang manusia yg biasa.
Seseorang yg riang dan ketawa.
Mempunyai impian tersendiri.
Aku tidak mahu memaparkan apa-apa yg telah dilakukan & berlaku kpdku.

Kadangkala aku terfikir, adakah aku seorang yg lemah lagi pengecut dlm mengendalikan masalah kehidupan & hatiku?
Sampai sekarang, aku tidak mampu meluahkan & tahu keadaan yg terjadi dlm kehidupanku ini.
Aku ini seperti hanya menadah & membiarkan diriku diperlakukan apa sahaja.

Hati aku ini amat rapuh & terasa oleh setiap perbuatan org-org yg berada disekelilingku & mengenaliku.
Bagi org-org yang telah menginiaya, melukakan, mengguris & berbuat jahat terhadap diri & perasaanku,
Maaf, aku tak dpt nak maafkan.
Walaupun luaran aku boleh lagi bersua, kadangkala berbicara, berpandangan, bertegur, senyum & sebagainya, namun itu hanyalah sekadar luaran yg tidak mahu aku tunjukkan dalaman, bahawasanya aku tidak memaafkan kau.

Sekiranya, ingin kemaafan dariku, berdepanlah dgn ku.
Hurm~~

Maaflah, aku hanya manusia biasa.
Sememangnya, aku tidaklah setanding & mempunyai sikap seperti org-org yg memiliki hati yg murni lg baik.
Entah mengapa, hatiku kini menjadi keras.
Aku tidak mahukan diriku jadi begini.
Tolonglah!
Keadaan diriku oleh org-org ini, yg menganggap dirinya baik. Please la...
Jgn nk berlagak.
Jgn nak menunjuk.
Kerana dari sikap kunun baik & bagus itu, org-org ini memiliki sikap yg sama seperti aku.
Org-org ini tidak dapat mengetahui, tp aku melihatnya.
Hipokrit!


0 comments:

Post a Comment