Sunday, August 28, 2011

:: RaYa, RaYa,, RaYa KU yg kali ke-23 ::

Assalammualaikum u oal's .. lama betul saya tak buat coretan dari jari sendiri .. hehe .. Almaklumlah .. saya sibuk sepanjang 4 bulan lepas sebab saya sdg berPRAKTIKUM ... s0, tak byk nak spend time utk buat coretan dari hati turun ke jari dlm BLOG ni ..

But away, tak kisah lah PUN nye PUN ~ haha

Di kesempatan bulan yang baik, bulan Syawal ni .. kita pun dah nak habis menjalani amalan berpuasa di bulan Ramadhan and kita dah nak beraya dah .. Sekejap betul rasanya, kita berpuasa. Pejam celik 2x lagi 1 hari kita nak sambut hari raya .

Cerita pasal our preparetion for hari raya, saya and family dah prepare lah sikit2 ..
Kuih raya adalah dlm 9 jenis je ..
0k what ?!!
ADAlah jugak tapi itu semua kuih tunjuklah .. saya ni tahu makan je, buat tak reti pun . MALAS lah tahun nih ...
Baju raya, AlHamDuliLLah adalah dapat sepasang, SYUKUR . Thanks to my sis sbb sponsor kain . Mak pulak sponsor utk tempahan . Tahu2 dah siap je . huhu.

About langsir pulak, rumah dihiasi langsir tahun lepas . Cadang mmg nak beli baru tapi langsir tahun lepas cantik lagi . So, buat apa nak membazir ? betul tak gengs ?

WeLL, I'm with my family hepi c0z raya tahun nih tetap mcm biasa. Sederhana tapi meriah. Sesegembira sbb ini yang diseru dlm agama, " lakukan sesuatu itu dgn bersederhana " . Buat apa nak membazir, " membazir itu amalan syaitan " . Jadi, cermatlah kita dlm berbelanja di bulan Syawal ni .

***********************************************************************
Hari Selasa ni kita dah nak raya ! Yeay ! raya lagi ...
Kesempatan kali harus dilakukan. Macam biasa, me and family nak ucapkan SelamaT HarI Raya AidilFitri, MaaF ZahiR & BatiN kpd semua umat Islam di seluruh dunia, kpd geng bloggers saya dan yang mengenali diri ini.

Maaf dipinta sekiranya terdapat kesalahan yg dilakukan dgn sengaja atau tanpa saya sedari. Saya ni insan biasa yg tak terlepas dari membuat keKHILAFan .. ' S00RY '

Kepada geng bloggers yg balik akan balik ke kg. jaga diri bebaik. Memandu berhati2 ..
Ingat slogan ni " Pandu Cermat Jiwa Selamat " .. " Ingatlah Org2 yg Tersayang "

< Slogan yg selalu keluar TV >
Berbuih2 mulut org yang bercakap dlm iklan .. s0 kita hargailah keBUIHan dan pesanan org yg dlm iklan TV tuh utk kita2 ni 0k ..

:: SELAMAT HARI RAYA. JANGAN LUPA BAGI DUIT RAYA ^_^ ::

-out-





0 comments:

Post a Comment