Friday, August 6, 2010

Akan Tiba Ramadhan....


Salam...

Tahu tak bila kita bagi umat Islam akan menyambut bulan puasa. Kita akan sambut bulan puasa pada 11 Ogos 2010 pada tahun ini bersamaan 1 Ramadhan 1431 Hijrah. Jadi marilah kita sama-sama berdoa supaya kita diberikan kekuatan oleh Allah S.W.T agar dapat kita menyempurnakan ibadah puasa yang wajib bagi seluruh umat Islam menunaikannya tidak kira di mana pun mereka berada.

Pada bulan Ramadhan yang mulia ini juga saya ingin mengingatkan diri saya dan kawan-kawan supaya kita menghormati bulan yang penuh keberkatan ini. Ambil dan kautla sebanyak mungkin kebaikan dan pahala, berbuatlah baik, jagalah kelakuan agar tidak dibenci Allah.

Oleh itu, pada kawan-kawan, bila tiba bulan puasa nanti puasa penuh ok..Jangan nak ponteng-ponteng kecuali jika terdapat alasan tertentu sahaja. Paham-paham je la ye! huhu...
Makan pon jangan berlebihan sangat. Nanti jadi malas kang..
Perbanyakkanlah ibadah sunat!...Bulan puasa ini senang taw kita nak dapat pahala. Allah senantiasa dan bermurah kepada makhluknya yang selalu berbuat baik kepadaNya di bulan yang penuh berkat ini.
Bonus tuh!!!
Siapa yang tak mengikutnya adalah dikalangan orang-orang yang rugi.
Tak sabar rasanya nak tunggu bulan puasa lagi beberapa hari je lagi.

Kawan-kawan jangan lupa puasa taw!!!!

0 comments:

Post a Comment