Monday, August 30, 2010

.... : Semangat Merdeka : .....

Pada tahun ini, kita sbg rakyat Malaysia menyambut kemerdekaan yg ke-53 sudah .
Seronok rasanya !~~
Hasil kemerdekaan dari pejuang-pejuang kemerdekaan yg telah byk berkorban demi mendapatkan kemerdekaan telah kita kecapi dgn aman & makmur skrg .
Alhamdulillah .....

Tanpa penjajahan, konkongan, penginayaan & sbg nya telah melepaskan kita dari sebarang belenggu kesusahan & kita sbg generasi baru dpt hidup dgn selesa ...
Aku berterima kasih kpd Tuhan krn dgn izinNya juga kita dpt hidup aman spt yg dikecapi skrg ...
Aku juga berterima kasih kpd pemimpin-pemimpin, pejuang-pejuang dan rakyat-rakyat terdahulu yg telah byk berkorban demi kesejehteraan masyarakat .

Hati mula di landai syahdu, kesyukuran, kegembiraan, tangisan bila mengenangkan pejuangan, pengorbanan org-org terdahulu yg telah byk berjasa.
Mereka sanggup bergadai nyawa, harta & sglanya demi tanah air tercinta iaitu Malaysia .
Jasa mu wahai pejuang-pejuang akan aku ingat & kenang hingga ke akhir hayat aku ...

Aku syg ! Aku cinta ! negaraku Malaysia ini !
Tempat tumpahnya darahku ....
Aku sendiri tak dapat bygkan sekiranya aku bukanlah org Malaysia ! tidak lahir di Malaysia !
apalah yg akan terjadi kpdku .
Oleh itu, aku bersyukur Ya Tuhan krn aku dilahirkan sbg rakyat Malaysia !
Ya Tuhan, pelihara la negaraku ini & sekalian masyarakat di bawah payung rahmatMu. Amin.

MERDEKA ! MERDEKA !! MERDEKA !!! .....

0 comments:

Post a Comment