Saturday, August 7, 2010

Alahai


"taknak jd spt perigi cari timba, taknak jd spt brtepuk sebelah tgn,
taknak jd spt hidung tak mancung pp ters0r0ng2, taknak jd spt melukut di
tepi gantang, taknak jd spt mghrpkn ssuatu yang tak kunjung tiba, taknak
jd spt menunggu bulan jatuh ke riba" - tapi hati rasa nak sgt mnyataknnya
tapi tak c0nfident! mcmne ni??, takkan nak brdiam diri & mlihat jek, ape yg harus aku buat?(hati brbelah bg & keliru ssgt!)

ALAHAI PERASAAN!
janganlah buat aku macam ini...
jangan buat aku di dalam dilema...
jangan buat aku susah hati & nak menangis...
Tolonglah wahai perasaan!!!

Badan merasa menggigil....
Bibir susah nak mengucapkan perkataan yg sepatutnya...
Hati tak tentu hara...
Memang berbelah bahagi...
(perlu ke tak perlu?)
Hati dah lama menyimpan rahsia...
Asyik memendam rasa sampai dah nak jadi gila!
Bohsan la kalau setiap kali pilihan yang dibuat harus jadi macam ini...
Sampai bila ni???

Ya Tuhanku...tunjukkan Aku jalan Mu...
permudahkan lah segala hasrat ku...
Jika Dia utkku dekatkanlah hatinya dgn hatiku ini Ya Tuhan...
Berikanlah aku kekuatan dan petunjukMu...
Aku merayu!
agar perasaan ini dpt ditenteramkan semula...

0 comments:

Post a Comment